كائن فضائى

انا بنى ادم عادى .. لا مش عادى
انا اصلا مسمينى كائن فضائى انا اصلاً غير منتمى للكوكب ولا المجرة دى انا فى الضلمة جوا بعيد عن المدار الشمسى و الحركات دى انا مش بحب الشمس اصلا عشان اللف حواليها زى الاهبل

ممكن كتير ابقى شبه الناس فى حاجات كتير بس ليا دماغى المستقلة
عن اصحابى وعن عيلتى كمان
يعنى ممكن تلاقينى موافق على افكار دينية سلفية وافكار ليبرالية فى نفس الوقت
انا عندى دستورى الخاص جاى من عقيدتى و اخلاقى وتربيتى
بحب الحياه وعارف دورى فيها
بحلم وبجرى احقق احلامى
بغلط وبفشل وساعات بنجح
فيه ناس شيفانى ناجح
مع انى مش شايفنى ناجح
لسه كتير على الكلمة دى … لسه برده مأثرتش فى ناس كتير
بضيع وقت كتير
لكن لما بشتغل بنجز الى حد ما
بحب الفن و الاغانى و الموسيقى
وبحب انى اروح اصلى و اقرأ قرأن
بحب ابقى فضولى بس فى نفس الوقت
انا اشهر واحد فى الدنيا وسط اصحابى
مستمع بس .. بحب اسمع الناس اوى و اعرف هما بيفكرو ازاى
عمرى ما طلبت اعرف حاجة مش مهم اعرفها لكن برده ساعات ببقى غلس
بحب الهدوء بس ساعات ببقا مجنون وبخبط وبلعب وبجرى
بحب البحر بشوف فيه نفسى
بحب اسكندرية بحب الحب والعشق ومش باعتبرها نحنحا
بس مؤمن بفكرة ان الحب مع الجواز شىء اساسى يعنى عمرى ما فكرت ان اللى هاحبها دى مش هاتجوزها … ديما لما بفكر فى حد بشوفها زوجتى هاتنفعنى هى دى اللى هاتبقى شريكة حياتى؟

تركيبة مختلفة ممكن اعجب مليون واحد ومليون غيرهم يكرهونى

مش بحب اتعامل مع حد مش بحبه بيبان عليا اوى انى مش طايقه ما بحبش ابقى بوشين بس فى نفس الوقت ساعات بعرف

بس انا مبسوط بالكائن الموجود جوايا تركيبة مخلطة كدا بحب التغير مش بطيق افضل على موود واحد … كلمة تبسطنى وكلمة ترمينى ع الارض

انا كدا ميتو كائن فضائى

 

 

 

Tagged ,

Leave a comment