مش فاهمنى!

ايه بقا! مالك؟

كتير بحس بالخنقة و الملل اتعودت عليه عادى كا مواطن مصرى وشاب كمان وعدى على مرحلة الثانوية العامة … طبيعى جداااا انى امر بحلات اكتئاب وعلاقات فاشلة وعلاقات ناجحة

بقالى فترة مش مرتاح مش مكتئب ومش سعيد معنديش توصيف للحالة اللى عايشها الصراحة لو قلت اى وصف هاكون كداب

انا مليت من كل القيود ومليت من كل اللى الحاجات اللى احنا خدنها مسلمات مليت من كونى انا! … عايز اكون حاجة مختلفة مليت عاداتى اليومية ومليت حتى شغلى مليت التاكسى اللى بركبه بقيت عايز امشى ولما بامشى ببقا عايز اركب رخامة بقا اللى انا فيه ده ماتحلش برحلة لاى مكان مفتوح بالعكس بروح هناك بيبقى الاستمتاع وقتى جداااااااااا خلص خلصت الحكاية معدتش زى زمان حاسس حلاوة الشىء … فقدت حتى انا حلمى ايه هل انا حلمى انى ابقى معايا فلوس ولا يبقى معايا علم ولا الاتنين طيب ازاى اوصل و ازاى ماوصلش … رغم انى ابدو لكثير من الناس شخص متفائل الا انى بدأت احس ان زى بلياتشو بضحك من برا وجوايا جروح الدنيا و الدين … حالة من الـــ مش عارف ايه

مجروح على مهموم على مخنوق على وحدة على حاجات تفرح بس مش حاسس بطعمها …. اول مرة انا مكنش فاهمنى طبيعى جداا انك تكون مش مفهوم لغيرك لكن لما متبقاش فاهم نفسك بيخلى مؤشر حياتك يحمر ويكسر عدادات الاحساس و اللذة فى حياتك؟

هل حل كل اللى انا فيه ده .. انت عايز ايه؟ ده لو انا شوفت حد زيي كدا هاسأله كدا مع نوع من الفلسفة اللى خدتها من كتب التفاؤل الى زهقت من حروفها هاقنعه ان الحياه فيها الوان كتير ماتشفتش وهاخليه مزقطط … مش عارف اعمل كدا مع نفسى مش عارف اكون عندى هذا الثقل من القبح الفكرى وفضلات مرمطة الحياه واكون قادر افتكر انا حلمى ايه؟؟

فى العادة مش بنشر الحاجات اللى فيها سودويات زى دى … بس هانشرها بقا رخامة فيها

4 thoughts on “مش فاهمنى!

  1. Hewida Kamal says:

    كلنا هذا الرجل بس انت مين 😀
    ربنا يعينك علي الاحساس دا لانه بجد اوووووووووووووف اخر حاجه

  2. YOmna says:

    مجـــروح على مهمـــوم على مخنـــوق ..
    Infinte loop !

  3. saaaame condition :\ :\

  4. kareem alaa says:

    قولتهالك امبارح يا ميتو وهقولهالك تانى….قرب اوى من ربنا كل اللى انت فيه دا هيروح والله العظيم 🙂

Leave a comment