اين حقى انااااااااااا؟؟؟

اليوم اشعر بضيق الحلقة

كانت دائما تقل من اتساعها واراها قادمة بظلمها وظلامها الدامس

اليوم اراها بعينى ارى الظلم والظلام اراهم … لا لم اراهم ولاكنى اشعر بهم لانى لا استطيع رؤية شىء الان


والاكثر ظلماا ان الايادى التى تتوقع منها اخفاء الظلام ورفع الظلم هى الايادى التى اول ما امتدت امتدت على دفعى للظلام والحزن

لكن الوقت ليس وقت ذلك غداا امتحان

ولم افتح كتاب او ورقة ولاكنى يجب ان افعل


والان امسك ورقة وقلم ولكن اين التفكير اين ذهب


ذهب كله فى التفكير فى كيف افصل كيف انهى كل المشاكل

ولكنى فى حاجة الى المذاكرة ولكن

لا حياه لمن تنادى فا ان عقلى فى واد وانا فى واد اخر كلااا منا يفكر بشكل

وتظل روحى حائرة باكية لا تعرف الى اين ذاهبة

اما الان انا جالس وحيداا فى غرفتى اما جهازى اكتب مباشرة دون نقل

لا اسمع غير دوى من خارج الشارع واصوات من داخل المنزل تعلو “انا على حق وهذا يقول انا على حق “

ولكنهم تنساو حقى ويطالبونى بلوقوف لاظهار الحق

اي حق هذا استطيع ان اظهره وانا اول من سلب منى حقى

اطفئت الانوار واشغلت بعض الاغانى مغلاقا النوافذ والابواب حتى لا اسمع ما بلخارج وجلست احاول انا اقراا ولكن لقد اغلقت على عقلى البابا فا عقلى ماذال يفكر ما بلخارج


هذا ما اشعر به الان جئت لاكتبه مباشرة دون افضائه حتى فى ورقة فان اليوم لم
يعد يوم الورق والاقلام


سلااااااااااااااااااااااااااام

6 thoughts on “اين حقى انااااااااااا؟؟؟

  1. sandy says:

    اي حق هذا استطيع ان اظهره وانا اول من سلب منى حقى

    الجمله دي بجد رهيييبه
    احيانا فعلا احنا بنكون اول ناس تسلب حق نفسها
    الكلام كله بجد فوووق الراائع
    رغم انه مليان حزن بس يدل علي حاله نفسيه وحشه كتبته فيها
    اللي هقدر اقوله حاول متقوفش عند نقطه وحشه او موقف وحش .. الحياه لابد ان تستمر
    سلام

  2. baby says:

    لا حياه لمن تنادى فا ان عقلى فى واد وانا فى واد
    اخر كلااا منا يفكر بشكل

    مش عارفة ليه اول ما قريت البوست ده .. حسيت كأن الكلام عليا 😦 وبالذات الجملة اللى فوق دى بالظبط والله ..(وممكن يكون الواحد مش مضايق من حاجة..بس هوا تفكير وخلاص ) وعشان كده رجعت فقت تانى وزى ما قالت ساندى الحياة لازم تستمر
    سلام

  3. Hia says:

    أمممممم …. سلام عليكم …
    انا مش عارفة اقول ايه بس …
    حد يبقى زعلان كدا والنهاردة عيد ميلاده … وايه يوم امتحان الداتا بيز كمان .؟؟!! ..
    محدش واخد منها حاجة .. حضرتك بس ركز فى الامتحانات الايام دى .. وان شاء الله ربنا هيعديها على خير …

  4. ٍSoul_Of_Darkness says:

    ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لاتفرج

    حط فى دماغك الكلمه دى دايما ياميتو, كل ماالخنقه بتزيد وانت حاسس انك مش هاتقدر تفوق من الحاله الى انت فيها خلى عندك أمل ان الغمه دى هاتزول وهاييجى بعدها وقت جميل جداااا وهاتنسى كل اللى بيحصل ده

    بس اهم حاجه خلى عندك الامل ده
    انا كل اما اكون متضايق وافتكر الجمله دى والله بحس انى مرتاح

    ربنا معاك ان شاء الله ياحبى وكله يكون تمام

  5. girl says:

    ياااااااااه كل دا حزن جواك
    بس مدايقشى نفسك دا النهرده عيد ميلادك
    اعتبرها صفحه جديده وانسى الماضى وفكر ف بكره الى هوه امتحان الداتا بيز
    وخالى عندك امل
    والله محدشى واخد منها حاجه
    انا امبارح لقيت انه لاحياه لم تنادى فى الى بقراءه
    روحت قمت اتوضيت وفضلت اقرأ قران لحد الفجر
    والله بعدها حسيت براااااحه

    بس حاول تطلع نفسك من دور الكآبه دا
    وخالى دايما ادامك الجمل ديه
    انا ليه هزعل –انا ليه هدايق–مااعيش حياتى مبسوط وسعيد واستمتع بكل لحظه تمر عليا
    واخلى لحظات حياتى سعيده –انا مش ضامن اعيش لحد لما دور الكأبه دا يخلص
    وابدا دور على السعاده وانا واثقه انك هتلاقيها فى كل مكان حواليك
    معلشى طولت بغباء
    بس يالا ربنا يهديك ويريح بالك ويخرجك من مود الحزن

    وعيد ميلاد سعيد

  6. OzoO says:

    ربنا يبعد عننا كل الأحزان إن شاء الله

    وركز يا حبي في الامتحانات

    وخلي الجمجمة على
    HS
    علطول
    😀

Leave a Reply

